Monday, December 27, 2010

28.12.2010


ckup 25 bulan kte knal..
"selamat 25 bulan @ 2tahun sebulan dear hirul mushrif"










hey baby girl yang soopa doopa pretty..
thnx 4 da new renovations..
love it soo much oke..
shantek shangat2..
n da most important
it neva can beat my love for u gojes!!
xoXo


Wednesday, December 8, 2010

ni adalah coretan semata2..
semoga jiwa xkacau..


if we love sum1,
we'll owez pray 4 em even they r not by our side..

ALLAH gave us 2 legs 2 walk..
2 hands 2 hold 2..
2 hears 2 hear 2..
2 eyes 2 look 2..
but why ALLAH gave us only one heart??
becoz ALLAH gave another heart to others to find it..

dun ever say "GUD BYE" if u still wanna trying..
dun ever "GIVE UP" if u still willing to do so..

dun ever say u dun love anymore if u still cant forget..

cinta hanya datang kepada mereka yg masih mmpunyai harapan wlaupun mereka telah dikecewakan..
kepada mereka yg masih yakin wlupun telah dikhianati..
kepada mereka yang masih ingin disayangi walaupun penah dikhianati sebelumnya..
dan kepada mereka yg msih mmpunyai keberanian dan keyakinan utk mbngunkan kembali kpercayaan..

jangan simpan kata2 syg kpd org yg dikasihi sehingga dia meninggal dunia kerana akhirnya kmu t'pksa meluahkan di pusara nya..

mungkin ALLAH ingin kita btemu da bmesra dgn org yg salah sebelum betemu dgn org yg tepat..
kita harus thu bterima kasih ats kurnian itu..

kalau sayang dpat mengubah phit menjadi manis,
ksih syg dpt mngubah debu mnjdi emas..
ksih syg dpt mngubah kering mnjdi jernih..
ksih syg dpt mngubat skit mnjdi smbuh..
dan ksih syg dpt mngubah marah mnjd rahmat
ttapi lbih mnyakitkan adlah kmu menyayangi seseorang dan kmu tidak pernah memiliknya kekuatan utk menyatakan sayang itu kepada nya..

hargailah orang yang betul-betul menyayangi kita sedanya

Saturday, December 4, 2010

baby,
im back..
:)

Tuesday, September 21, 2010

kekanda & dinda

hehehe..ni lagu dri my sayang 4 me..

soo sweet la syg..

ilysm!!

Oh Kekanda, jangan iri hati, Dinda naik pangkat lagi
Oh Adinda, Kanda mana dengki, malah Kanda support bini

Jadi Dinda mahu mengambil masa
Tapi Kanda mahu segera
Dinda ingin berjaya dalam kerjaya
Tapi Kanda mahu cahaya mata

Dinda belum bersedia
Kanda dah beria ria
Jadi yang mana satu?
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Oh Adinda, tolong jangan lekas curiga, lekas cemburu buta
Oh Kekanda, Dinda perlu berhati-hati, tak rela dikongsi

Kanda kerja overtime, terlebih masa
Itu yang Dinda harus berwaspada
Ini semua demi masa depan keluarga
Dengan Dinda atau sebaliknya?

Kanda kerja malam
Dinda kerja siang
Jadi bila nak bertemu?
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda
Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda
Bagaimana? Bagaimana kita nak selesaikannya?
Apa keputusannya?

Oh Kekanda mari nyawa, kita cuba komunikasi
Oh Adinda mari sayang, kita cuba toleransi

Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan
Kanda polar kutub utara
Dinda kutub selatan
Komunikasi, sikap toleransi, itu yang kita perlu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Walau kita sering dengan cara masing-masing
Kanda yang Perdana
Dinda yang Utama
Kanda segalanya
Dindalah nyawa
Kita tetap bahagia bila bersama sama
Bahagia bersama
Bersama selamanya
Bahagia selama-lamanya

Saturday, September 18, 2010

tora dtg lagi...

ya allah da bersawang rupenye belog ak..
sori frenz xsmpt nk hupdate ats sbb2 yg xdpt dielakkan..
antara sbb2nye:
1)byk kuiz n test b4 cuti mid sem..
2)pose..so ltih nk hupdate..*oke mmg alasan saje
3)daddy skit..msuk wad..
so kne glir2 kt ospital
4)raya..enjoy!!


heee..nnt law de kelapangan,akan d update..haha..
salam :)

P/s:title etry yg xberkait..sy tw..tp blog sy..sy pny suke la..

Monday, August 30, 2010

::MERDEKA::


31 0GOS 2010..
SELAMAT HARI MERDEKA SUME WARGA MALAYSIA..

p/s:kibarkan jalur gemilang :P

Friday, August 20, 2010

pupu & bubu
switt g2..:P


hehe ni pic last week..
tp bru sempat nk upload..
ni time kua lunch sme2 & g bli fon 4 my mom..
poor her..
fon masok air..
hehehe..
dun worry mom..
u got da new 1..
cggih dri i pny ag..
soo jeles lol..

pupu,,
thnx tmankan bubu..
ilysm!!!

Thursday, August 19, 2010

huhuh nampaknya post smlam m'buat rmai yang salah faham..
post 2 langsung tidak ada kaitan sama sekali dgn dri ini..
ceewaahhh..
sekadar ingin berkongsi dgn sume rakan2 sje..
"NOTA UNTUK SORANG LELAKI"
nota d"copy" dri link sorg shabat dlm FB..
hny untuk tatapan semua..
tidak berkaitan dg dri ini sama sekali..
sorry untuk salah faham ini..
sekian trima kasih..

Wednesday, August 18, 2010

nota untuk seorang lelaki

Nota untuk seorang lelaki yang pernah bertaktha di hatii..


Saya telah mengembara ke hujung dunia, mencari cinta saya. Tapi pertama kali bertemu awak, hati saya terus terpaut... Demi tuhan, saya tak tahu kenapa. Tapi itulah kebenarannya..

Saya telah menolak cinta awak, tapi awak mencabar saya dengan kejujuran awak, awak tahu yang awak tidak bertepuk sebelah tangan. Dan, awak berjanji saya bukan salah seekor kupu-kupu perhiasan di dinding kamar awak....

Hanya dengan sebuah renungan, saya jatuh tersungkur ke penjuru mata awak.... saya tak dapat membohongi perasaan saya bahawa saya menyayangi awak.. Dan saat saya mencintai awak, saya jatuh ke dasar perasaan yg paling dalam... Lemas dan hampir tenggelam... dalam lautan kasih sayang, seribu impian, dan saya mula terpikir, saya mengembara ke hujung dunia, mencari awak, rupanya awak ada di sisi saya selama ini dan baru saya sedari tika dan saat itu...

Bagai merpati putih cinta saya berkelana mencari singgahsana di hati awak... nyata saya tak temuinya..... Tapi akhirnya, bila awak telah memiliki cinta saya... awak mencampakkannya jauh ke dasar laut yg tak mampu saya selam.... disana saya tak mampu melihat cahaya.. Awak beri saya harapan, dan akhirnya awak jugalah yg menyalakan api dan membakar saya dalam diam...

Saya sedih sangat, bila awak kata awak tak tahu apa yg sebenarnya awak cari.... Tapi jauh disudut hati ini saya merasakan awak masih belum cukup dewasa untuk memahami apa itu cinta dan mungkin tak akan pernah dewasa..... Atau mungkin juga.. awak belum pernah benar2 jatuh cinta pada seseorang... Jadi, selama ini siapa saya dihati awak...????

Adakah selama ini awak sebenarnya tidak pernah menyintai saya?

Siapa yg memujuk saya untuk membuka pintu hati?

Siapa yg mengajar saya,bahawa Cinta itu perlukan pengorbanan?

Siapa yg memberitahu saya agar sentiasa jujur pada perasaan sendiri??


awak.....

Awak mungkin jenis lelaki yg boleh menyintai ramai perempuan berkali-kali. Tapi saya pula seorang perempuan yg percaya bahawa dalam hidup saya hanya ada 1 lelaki, 1 cinta dan 1 perkhawinan....

Kita hidup sekali, mati sekali dan menyintai sekali.......

Melangkah pergi meninggalkan awak, telah mengambil seluruh kekuatan yg saya ada. Jangan anggap saya tinggalkan awak kerana saya bencikan awak. Jangan pernah menganggap..

Bagaimana harus saya bencikan awak, sedangkan setiap hari, saya merindui awak, biarpun pada ketika awak berada disisi saya... setiap saat saya mengingati awak... seumur hidup ini saya mencintai awak...

Awak...

Sebelum saya menghilang dari dunia awak, saya ingin menyatakan sesuatu, yang tak pernah awak tahu. Kalaulah awak bertanya pada saya, sedalam mana saya cintakan awak, inilah jawapan saya....

'Kalau suatu hari, awak kehilangan suara, saya akan memberi suara saya, agar awak dapat bersuara semula. Meskipun waktu itu, saya akan bisu buat selamanya....'

'Dan kalau suatu hari awak kehilangan hati, saya akan memberi hati saya agar awak dapat hidup untuk selama-lamanya, Meskipun waktu itu saya tiada lagi di dunia ini...(awak tak pernah tahu).

Semuanya untuk awak, tapi satu jer.. yg tidak akan awak dapat dari saya sebelum awak menikahi saya....

Seseorang pernah berkata,

'If you really love someone, then let that person go. If that person is meant for you, that person will come back to you eventually. But if that person does not, then that person was never meant for you, in the first place.....'

Awak.......

Kerana saya mencintai awaklah saya melangkah pergi, demi kebahagiaan awak.... saya berdoa supaya suatu hari nanti, awak akan temui apa yg awak cari.... Supaya suatu hari nanti awak akan memahami apa erti cinta yang sebenar... supaya suatu hari nanti, awak akan dapat mengetahui, bagaimana rasanya terlalu mencintai seseorang.... dan semoga awak takkan pernah terlewat untuk menghargainya.....

Awak.....

saya percaya pada tuhan yg mempertemukan kita, saya tahu ada hikmah disebalik semua ini.... dan saya tak akan menyoal... saya juga tak pernah kesal.... sekurang-kurangnya sepanjang mengenali awak, saya telah bersikap ikhlas dan jujur dengan perasaan saya.

Saya juga percaya, andai benar kita punya jodoh, awak akan kembali pada saya.... itu bukan harapan saya... tapi saya ingin belajar untuk pasrah pada ketentuan tuhan... Dan kalaupun awak takkan pernah kembali pada saya, saya percaya, mungkin itu yg terbaik...

Ikhlas:

Wanita Yang Pernah Menyayangimu Sepenuh Hati



*hayati lah..untuk tatapan n pedoman bersama :)

Thursday, August 5, 2010

hajat termakbul..

at last dpt jgk mkn char kue teow yg sdap selepas agk lame craving 4 it..
yeah..bole than la msakan dye..tp lyanan kt restoran 2 ak bley bg 3 bintang je..agk frust sbb restoran yg agak bsar cm2 xde jus tembikai..lastly iced tea je( teaobeng)..hahahah..
xpela..ttap bersyukur..alhamdulillah..
thnx 2 him..
ilysm pupu!!

Wednesday, August 4, 2010



happy birthday FARIDATUL AKMA
On your birthday I wish you much pleasure and joy
I hope all of your wishes come true.
May each hour and minute be filled with delight,
And your birthday be perfect for you..
I LOVE U BABE...



cyg..
thnx tmankan ak smalam..
thnx sbb jd pendengar n penasihat yg bek utk ak..
i rily2 apprcte it babe..
hehe seminggu da booked utk tmankan ak tido n kejut ak bgun pgi..
no compromise oke!
hahaha ak pksa ni..
sila jgn abaikan..
hahaha..
ak nk ko tw yg ak sayang ko sgt2 oke..
*pls terharu dgn sttmet ak ni..rily meant it lol..
BFF!!

Tuesday, August 3, 2010

dating lagi..


i love u so much sayang..
thnx 4 da great day..
u make me love u more n more..
nothing gonna change my love 4 u sayang!!




Thursday, July 29, 2010



to : chiquita ficha
department : potosop..
subject : LENSA BURUK, THE CONTEST
side word for her : yeah!! u rock bebeh!!


DOWNLOADING..55%...99%..100%..DONE.!!





photo title : ibtisam yang sopan..hahaha
mobile model : SE 770i
sloganess : LENSA BURUK THE CONTEST ROCK!!

now i wanna tag a few person :
same cm chiquita tag..heheh cam bse la peten sebok..heeeeeee
1-qist alya
2-kema
3-anisa
4-shushy
5-syadie
6-ibtisam
*diri sendiri?sila boo oke..ahahah
7-moolay

Sunday, July 25, 2010

huhuhu,,
sangat penat ari ni..
ibtisam yg sgt malas berpuasa ganti..
huhuhu byk dugaan tol..
ya ALLAH kuatkan imanku..
sesungguhnya ak sedang berpuasa

Friday, July 23, 2010

alhamdulillah..
syukur sgt2 ats segala nikmat dan rahmatMU ya ALLAH..
trima kasih kerana mempermudahkan perjalanan hidupku..
jauhkan kami dri iri hati dan hasad dengki manusia..
sesungguhnya kami manusia yg lemah..



p/s: pic latest..hehehehe

Monday, July 19, 2010

saya da redha dgn ape yg blaku..
sy xslahkan sape2..
sume ni terjadi sbb saya..
semoga saya akan lebih tabah n kuat utk hadapi sume ni..
saya ttap akn berdoa sinar 2 masih ade utk saya..
saya yakin saya sedang diuji..
n saya percaya everthing happens 4 reasons..
"ALLAH TIDAK AKN MENGUJI DILUAR KEMAMPUAN HAMBANYA"
saya percaya 2..
saya akn kuat utk hadapi sume 2..
terima kasih untuk sahabat2 yg salu brada d samping saya..
saya twu saya bkn kwan n mnusia yg sempurna utk kamu semua..
terima kasih sbb sudi terima saya seadanya..
trima kasih sbb sdarkan saya yang saya bkn saya tidak keseorangan
trima kasih jgk utk sume yg korang wt utk saya..
untuk nasihatn kata2 semangat 2..
saya mmg perlukan 2 sgt2 skg..
saya yakin saya akan lbih lemah tanpa korg..
saya mintak maaf sbb buat mase skg sy msih xbleh nk gelak sakan cm bse..
saya perlukan mase utk kmbali sperti dlu..
im not pretending,tp all i do is im trying so hard 2 avoid u all from my problems..
bkn niat saya xnk aggap korg sahabat baik saya tp saya xnk korg ssah sbb sy..
ckup dgn ape yg saya lalui skg..
saya da sgt byk mnyusahkan org len..
saya xnk hilang ape yg saya ade skg..
thnx pda "sumone" yg sdarkan saya untuk hargai pe yg saya ade di sekeliling saya..
saya da xsggup nk hilang bnda yg berharga dlm hdup saya lg..
ckup sekali sbb bnda 2 sgt2 menyakitkan..
n saya da xkn mampu nk hadapi lg..
saya letih...saya penat..saya xlarat da..
saya redha dgn sume ni..
semoga ALLAH mempermudahkan perjalanan hidup saya..
amin....
"adkalanya kite perlu menangis agar kite tahu hidup ini bukan sekadar untuk KETAWA..adakalanya kite perlu KETAWA agar kite tahu mahalnya nilai AIRMATA..
bersyukur pada orang yang MENYAKITI kite kerana die MENABAHKAN kite..berterima kasih pada orang yang mengendahkan kite kerana die mngajar kite berdikari..berterima kasih pada org yg MENJATUHKAN kite sbb MEMPERHEBATKAN kemampuan kite..berterima kasih pada org yang MENYIKSA kite krana die menguji KESABARAN & KETABAHAN kite"

Thursday, July 15, 2010

AKU BENCI KAU JANTAN..
NK ORG HORMAT KO,
TP KO XRETI NK HORMAT ORG..
BLAHH LA WEY..



MOOD: EMO TAHAP BABI

Wednesday, July 14, 2010

tagged by qistina

huhuhuhu..hutang tag ngn qistina comey..lovely girlfriend..

Nama panggilan: Ibt..Teh..titeh..Ibu..*ibtisan..ihtisan..ikhtisam..ouhh byk ag pggilan yg vry annoying ble org xpndi sbut nme aku..:)

Saya suka: ckp..org ckp law saya senyap msti de sumting wrong sumwhre..btol ke??hahah

Sahabat-sahabat baik saya: my everything..i am nothing without all of u..:)

Saya tak faham: npe saya susah nk blaja bnda sal kira2..t'lalu slow bab2 ni..bengap sgt asenye..huhuhu...sum1 plis help me out.....

Ramai yang kata saya: sy sombong..ble da kanl bru tw sy ni mmg sgt2 baik..opss t'agkat bakul sdri oke..

Saya paling meluat bila: ade org wt gedik utk menarik phatian org len..ohh plis..pblisti murahan oke!

Aktiviti / program hari ini: dating bsame enchek memok aka hirul mushrif..g bli brg dpur n tkar spek baru..cayaa laa..hahaha

Perancangan hujung minggu: nk save bajet sket sbb dwet da kureng..

Saya rasa kesal bila: sy men2 time skola..c sy xdpt msuk u cm kwn2 yg len..nyesal sgt2..tp let bygone b bygone oke..sy nk wt degree kt u thun dpan!!

Saya rasa saya seorang yang: keras pale..xley nk tgor( hirul salu ckp cm2)..pling pnting baik aty..hehehe.

Pengalaman pahit untuk minggu ini:kena mrah n kna mrah lgi...

Pengalaman manis untuk minggu ini:byk sgt...thnx 4 every1 cheered my days up..

Kali terakhir tengok wayang: da lupe..sbb da lame xtgk wyang..last tgk movie ngn fifi kt one utama..

Dalam seminggu saya akan up-date blog sebanyak: ikot mood dri sndri..

5 Orang yang anda rasa nak tag: xnk tag spe2 bley??

i love them much...


i heart u much buNa cayam...

buna..lisa..me..sueaya..
best buddiest...



bes gle dpt hang out ngn u oll girls..
nk kwa cm2 ag..
kngan tbek ngn korg!!!

Monday, July 12, 2010

huhu
bband kne potong..
so xley nk hupdate belog..
c u again frenz..
heeeeeeeeeeeeee

Monday, July 5, 2010

syukur......


Kita selalu melihat org drive kereta mewah dan terdetiklah di hati kita," bahagianya org itu..dapat pakai kreta besar".. Hakikatnya apabila kita sendiri telah memiliki kereta mewah kita ditimpa pelbagai kerenah.."ish pe jadahnye kreta ni..mahal saje.perform low"..2 la ayt yg salu kte dgr ble kete mewah kte rosak ke de smthig xkna.. Tidak mustahil pula org yang memandu kereta mewah (walaupun sebenarnya tak mewah) terpaksa membayar lebih tatkala berhenti untuk membeli durian di tepi jalan..Abaikan npe durian jd subjek utama..ahakz.. Orang lain membeli dengan harga biasa, dia terpaksa membayar berlipat ganda.al maklumla peniaga nk amik kesempatan.."org ni org kaya kot.kete besar,pow la ckit".mungkin 2 la kata peniaga 2..hehehe..opss membijak saje ok..

Ketika anda terperangkap dalam kesesakan jalan raya, motosikal mencelah-celah hingga mampu berada jauh di hadapan. Anda pun mengeluh, alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang sebuah motosikal seperti itu dan cepat sampai ke tempat yang dituju. Padahal si penunggang motosikal mungkin sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta di tgh2 bandar raya.."kalau ak pakai kereta skg msti ak xpyah nk kena pnas2 sbb traffic jammed ni" ..ouhh sgguh tidak bersyukur manusia ni..

Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar2 membahagiakan. Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda, pasti ada baik buruknya.

"Kadang2 Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar..
Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi.."

Usahlah memandang semua dgn pandangan mata semata-mata, tetapi pandanglah dgn pandangan hati....kita bukan saja dpt melihatNya dimana-mana tetapi dpt merasa rahmat kurniaanNya juga.. semoga Allah mempermudahkan perjalanan hidupku.... Amin..:-)

Friday, July 2, 2010


Shadows fall and the darkness of night decends
Concreate walls bring the road to an end
I don't know which way
Leads me back to you
Every step that I take
Brings your light into view
You took so long for me to find
Suddenly our worlds collide
Yesterday never seemed so far away
All this time you've been
Right in front of me
When you go just let me know
And I'll appear
When you go just let me know
And I'll be there
Cos I just wanna let you know
I found you and now I know
That I will never let you go





Humpty Dumpty

humpty dumpty sat on a wall
humpty dumpty had agret fall
all the king's horses

and all the king's men

cudn't put humpty dumpty together agai
n


ni bedtime story yg salu ak bace utk rayyan..
stat mlm ni tugas ak utk bce bedtime story,utk dodoikan dye,mndikan dye da tamat..
mlm ni dye da nk blik umh dye..
huhuhu msti snyi gle..
gonna miss my nephew damn much la..
ni dye blom blik ag ak da ase sayu je..
sebak je..
uwaaa nk nges...


Tuesday, June 29, 2010

HUJAN


ni entry bkn sal band HUJAN or NOH HUJAN..
*sgt nsem mmat 2..
t'goda i..
sila jgn mrah en mushrif..
hehehe
entry ni sbb skg tgh hujan..
so tlisla sal hujan..
hahhaa..
lawak yg mmg xjadi..
sila"bo0" jika anda rse sy layak "diBOO0"
hehee..

back 2 our tpic..
hujan..
bes gle time hjan..
mr mushriff lg sonok la anda tdo hujan2 ni ye..
sgguh jles..
apekan daya,keadaan tidak m'izinkan...
haahahaa
mcm skg..
even blom tido da ase mls nk bgkit..
yela law i tgh tido skg
mne dptnye i tlis entry ni..
mnulis smbil tdo??
sungguh mustahil bg driku..
xtdo pn mls nk mnulis ape lg tgh tido.
hahaha
lari dri tpik skali lg..
hadoi..
sbr jela hulu- balang2 skalian..
dulu mse skola sgt2 suke time hjan..
msti gle r nk men hujan..
lbey dripda katak yg pggil hjan..
pling bes me hjan blakg blok..
tmpt plg strtgik ampaian la..
hehe
men rmi2..
kdg2 siap bersila dpn blok ag syampu rmi2..
mndi bkemban..
ps2 prefect2 yg "civic getar"
mst tgk2 mcm xpuas aty..
nk join jgk sbnrye 2..
tp sgan la 2..
hahaha..
andaian sndri sje ok..
xde kaitan dgn yg hdop @ yg sdh arwah..
al fatihah..
huhuuh..
rndu sgt2 moments cm2..
*tbe2 tching..
tah ppe la ibtisam ni..
huhuh bek i g tdo sblom i mlalut pnjg2..
nk join my nephew tdo la..
hehe..
tataaaaaaaaaa sume...






Saturday, June 26, 2010


guys,If we're crying and we snap at you and say leave us alone, don't leave. We're not mad at you. Just sit there and hug us. Don't say anything

Thursday, June 24, 2010

family potrait..


hehehe..
cyesly hepi sgt smlm..
dpt kwa sme2 ngn my syg n lil rayyan..
finally dpt jgk ase cne de fmly sndri..
mkn2,suap lil rayyan..
bli brg2 bby,,
bli brg dapur..
papa dkong rayyan..
ibu bli n plih brg2..
waa bes sgt..cyes i told u..
hahahaha..
(even pinjam ank my sis)
hehehe..
bes gle smlam..
rmai gk yg mnegor smlm..
mude2 pn da de bby..
kami iyekan sje..
ckp aliff rayyan 2 ank kami..
mst mcik2 n akak 2 ckp kami gatal..
mude2 da kwin..
hehehe..
plg xley lupe jmp lecturer & sumay kami tme mkn..
waaa..agk tjejut..
puan 2 senyum je tgk kmi..
hehe suamay tny jgk ank spe kmi bwk..
curious benor kak May kte..
xsmpi aty nk tpu klentong,
hehehe
lastly mngku jgk 2 ank sdare..
hehe snyum je dorg 2..
segan tp ase cm bes sgt..
blatih siap2..
nnt senang de pngalman..heheh
(gedix)


mr mushriff..

hehe im proud of u syg..
sgt2 bbkat jd sorg papa..
nmpk btggjwb gle mlyan krenah ibu n aliff smlm..
i'm sure u can b a a gud father 4 our babies soon..
insyaallah kn syg..
heheh gedix ibtisam..


p/s:HIGHLIGT "babies" 2 okep..
nk rmaikan umat islam..
hahah



kepada ibu2 muda..
(geng BA yg bjaya)
puan ikan..puan alya qistina..puan shushy..puan kema..puan syad..
ade brann??
ni bru btol baby adopter..
hahahah..




love u girls....

deena..bunny..nyaa..qist..rozept..kemma..shushy..fifiey..syadie..



ibt..qist..nyaa..kema..ah..rozept..shushy..bunny..deena..fifi..



deena..bunny..nyaa..ibt..kemma..sara..rozept..ikan..qist..shushy



da lame ase nye ak xjenguk aka mlawat belog2 rakan2..
ak bezi + line tenet yg sgt2 slow..
td ak de bce belog rkn2..
sumpah tharu bace belog kemma,,
maa, ak twu mu sgt2 apprcte frenship kte.. ak pn sme.. even skg ak de kapel.. ak xpnh lupe kwn2 kte.. xph lupe frenship kte.. even de BF xsme dgn de BFF.. ngn korg
ak ley cte sume..mcm2 bnde..
bley men bnde2 yg org len aggp kotor..
tp kte stil xpe kn.. stil bley glak2..bley hepi2..
bley jgk kgsi rasia kctikan..
heheh bab 2 yg pling ak suke.. obsessed 2 cntik tp xcntik2..(aku la 2) hehe dgn ptua mu insyallah impian ak akn jd knytaan..
sila bangga sbb ak jdikan mu idola ak,, bkn ak sorg, i mean kami..
hahahahha shushy mu meme xley bantah kali ni..

wlaopon ak be BF,
ak nk state kt cni BF stil cannot beat BFF..
now n foreva..

honestly i admit i nid both..
hehehe

untuk kwan2 yg penah hadir dlm hdup ak,
i rily apprcte our frenship..
thnx sbb lengkapkan hidup ak..
ak syg korg sgt2!!





Wednesday, June 23, 2010

uhuhu da lame ase xb'blogin'..
rndu plak ase,,
sori kwan2..
xde mse nk upd8..
lately so bz wif lil rayyan..
heeee

Sunday, June 6, 2010

ade sumting 'mnempel' kt muke sy..
sgt skit...
knfem tggl parut nnt..
da la bsar bpak..
waaaa skit sgt2...

Wednesday, June 2, 2010

gud times wif u gurls...







atceli pixa ni da 2 3 ari da..
tp xsmpat nk upload coz a bit bz wif my repot..
heheh statmen nk tunjuk rajen..
hahahahah
nway thnx gurls coz cheer my day up..

Thursday, May 27, 2010

yiyil...



hehehe..bdak comey kt atas ni adik sy..
opss adik mr hirul sbnar nye..so adik kami la kn..hehehe :P
nme dye ruhil aqilah..
tp kami pggil dye "yiyil"
mnje kn?
gedix2 comey g2..
ahakx..
ari ni 27.05.10
so genap umor yiyil 12 thun..
da bsar upenye adeq akaq ni..
so,hepi bufday yiyil..
sweet 12..
semoga yiyil pnjg umo n mrh rzki..
akak syg yiyil


agak tkejut td dye mntak present bufday..
"boley x adeq nk akak sbgai present bufday adik thun ni?"
huhuhu sumpah tkejut + tharu gle..
*spontaneously ak jawab
"akaq mmg adeq pny,,tp ak mntk maaf akak xdpt nk clebtre ngn adeq"
akaq xsmpat dtg sne..
nnt law akaq de mase akak g sne ag"
adeq,
sorry 4 let u down lil sis..
huhuhuh =(

tp adeq dun wory..
adiah adeq dri akak n abglong ttp de..
n akak konfem msti adeq da dpt adiah 2 kn..
hehhe..
hope adeq suke la ngn adiah ktorg..
xseberapa tp sgt2 b'mkna..
heheheh


Monday, May 24, 2010

ibEt...

huhuhu sdey gle ari ni..
da lame ak xdgr org pggil ak "ibet"
ari ni de org pggil ak dgn nama 2..
sumpah tkejut..
seumor idop ak cume sorg je pggil ak dgn nme cm2..
EN ADENAM BIN MAMAt..
arwah pakcik aku..
tbe2 je t'ingt kr arwah..
rndu sgt kt arwah..
semoga arwah ditempatkan bsama golongan yg beriman..
amin..
al fatihah~~~


untuk renungan bersama..


Dlm sebuah hadis, ada menyebut perihal seekor syaitan yang duduk di atas
pintu rumah.
Tugasnya ialah untuk menanam keraguan di hati suami

terhadap kesetiaan isteri di rumah dan keraguan di hati isteri terhadap
kejujuran suami di luar rumah.
Sebab itulah Rasulullah tidak akan masuk rumah

sehingga Baginda mendengar jawaban salam dari isterinya.
Di saat itu syaitan

akan lari bersama-sama dengan salam itu





p/s: when u've faith..u're on da right path...

ALHAMDULILLAH....

syukur ke hadrat Ilahhi dgn limpah rahmat dan izinNYA.
(bukan nk bg syarahan ke pidato ke public speking ke pn ok?
ak msih hidup n dapat menikmati 1 ag nikmat kejayaan dlm hidupku..
*mcm skema plak..hehhehe
ak hepi sgt2 + bsyukur sgt2 sbb ak da lulus test kete
highlight sket..(bkn riak tp bgga dgn dri sndri..xsalah kn?)
yahoo!! yabedabedoooo...
walaopon retest pny..
xkisah la kn,
yg pnting lulus..tol x?
hahahaha

akhirnya aku ase berbaloi la tiap2 mggu g spend hujung mggu kt LB..
lpaskan pluang nk g mne2,
yg pnting tman my mom g pasar tani tiap2 sabtu..
hahaha,,2 aktvt yg pling bes..
sbb dpt upah..hahahahah..
maa,sumpah ikhlas tman ma 2..
hehehe..

thnx utk sume tlg doakan ak td..
my family n frenz..
my hirul mushrif..
ckgu2 LB yg bes..
hehehe..


p/s: xsabar nk tggu mr hirul blik cni..
nk tggu hdiah dri beliau..
hahahahaha
LOVE U SYG!

Sunday, May 23, 2010

tOdAY's


background xcun..tp model ttp cun..
hahahahahahahah..
*korg xpyh wt trok2 law xstju pn..
blog ak,ske aty la nk tlis pe pn..

background xcntik xpnah jd masalah untuk ibtisam..
kpuasan 2 pnting..
tol x?
spe stuju agkat tgn..
xstju dk diam2..
spe xstju 2 adalah tgolong dlm golongan hipokrit..
hahaha..
status:ntah pape!

my kzen YINN..
*no pic kepanasan akibat kereta yg dipandu bakal kazen,yinn's bF..mr farihan out of servis sbb lupe nk isi myak,,haha pdan muke sume kne bjemur tgh panas kt hiway 2..
agak lame nk tggu pnyelamat datang anta minyak..
so kmi yg kebuhsanan + kepanasan xlpaskan pluang snap pic..
cm bsela gle cmra bkn gila ok..
hahahha..
out~~




p/s: i love n miss u so much hirul..
(xkait but rily meant it!!)














Saturday, May 22, 2010

my strenght...

i was waiting for so long
for a miracle to come
Evry1 told me to be strong
Hold on n don’t shed a tear
Through the darkness and good times
I knew I’d make it through
and the world thought I had it all
but I was waiting for you
I see a light in the sky
Oh, it’s almost blinding me
I can’t believe
I’ve been touched by an angel with love
Let the rain come down and wash away my tears
Let it fill my soul and drown my fears
Let it shatter the walls for a new sun
Where it was dark now there’s light
Where there was pain now there’s joy
Where there was weakness, I found my strength
All in the eyes of an angel
I see a light in the sky
Oh, it’s almost blinding me
I see a light in your eyes

i need no one else as long i have u all by my side..
my family..
my besties..
my syg..

Tuesday, May 18, 2010

ALLAH selamatkan kamu..
ALLAH selamatkan ismet ulam raja..
opss.. HAYATI aka Mc Ah...
ALLAH selamatkan kamu..

hepi bufday syg..
semoga ko bahagia salu dsamping org tsayang..
semoga sume impian n cte2 ko jd knyataan..
hope our frenship lasts 4eva..
ak syg ko sgt2!!
BFF!!!



*sungguh indahnya namamu..politeknik kota bharu..lalalalal~~


selamat membuat final repot li utk semua SYGS ku..
hirul syg..kema..sue..qiqi..lisa..maryah..morja..n sume vvips..
n sume dak2 sem4 dip sem3 sjil..
same2la kte bjuang utk 2..
da xlme da nk abes li ni..
tp rpot byk ag yg xwt..
aduhh..
goo ibtisam goo..
xmo mlas2 da..
law org len da nk siap,
npe ko xleh wt kn??
ko pon bley ib..
mmg ko bley..
jgn ikot org..
org 2 sume nk "down"kn ko..
dorg tpu je xwt ag..
ko pn twu kn??
bkn salah dorg..
tp salah ko la sbb nk ikot kwn sgt..
make a move ib..
pliss...
its vry important 4 sem 4..
do think!!!

gud lux!!


Saturday, May 15, 2010

Friends Myspace Comments


kemma
bunny
fifiey
rozept
nynaa
mc ah
menni
ikan ficha
sara sofea
qistina
lisa
sue
qiqi
ziey
n sume kwn2 ak yg xt'sebut kt ats,ak nk korg tw i rily apprcte our frenship..


we shared smiles
we wiped da tears
through da years our frenship grown along wif us u r truly a wonderful part of my life



thnx 4 light up my life..thnx 4 da great FRIENDSHIP..
i luv u all damn much!!










new blogger

yea3 kema da ade blog..
credit 2 me..
hahaha poyo plak ak..
keep blogging frenz..
muuahh

Friday, May 14, 2010

my nephew..
my lil rayyan..
ibu love u so much..
muahh

Tuesday, May 11, 2010

SERABUT!!


S
E
R
A
B
U
T

S
E
R
A
B
U
T


S
E
R
A
B
U
T



S
E
R
A
B
U
T
S
E
R
A
B
U
T


yeah i'm smiling...but inside I'M CRYING..I'm DYING!!!

Monday, May 10, 2010

stress

da boring!!!
xsbar nk tggu abes li..
tp repot xsiap ag..
byk ag xsntuh..
huk3...msalah lg 1 ...ble la nk wt nye..nk wt mls..
haha 2 msalah ak la 2 kn?
tp sumpah xde mo0d ag nk wt skg..
cm bse la..
kje last2 mnit..
bad habit yg mmg ssh nk kkis..
haaaa,xpyh nk ngte org korg pn sme..
sume ske wt kje last mnit..
tp law ak slap,SOri oke..
juz bg pndapat..
hahahah...
agk jeles ble mmbe2 da stat wt rpot..
tp nk wt cne,seru xsmpi ag..huk3
(ayat bck up dri sndri)
nk cover malas,,
hahahhahha
nway ak de tawaran bek pny,
sape nk tlg ak taip rpot angkat tgn..
ak bg upah BESAR PUNYE!!
(sebut n wt gye sme cm iklan megi 2)
law xnk agkat ikhlas2 agkt spruh pn xpe..
waa sgt bgos sume org xsuke cmpor tgn dlm hal org..
xpe2 ak phm..
MIND UR OWN BSNESS kn??
bgos2,,
hahaha

*tah ppe ak mgrut...
juz foe fun..
ahakz


dats oll..
tata titi tutu~~~~~~~~~~~~~~~

Saturday, May 8, 2010

hepi mama's day...


happy mothers day mama...

mAMa..

You filled my days with rainbow lights,
Fairytales and sweet dream nights,
A kiss to wipe away my tears,
Gingerbread to ease my fears.
You gave the gift of life to me
And then in love, you set me free.
I thank you for your tender care,
For deep warm hugs and being there.
I hope that when you think of me
A part of you
You'll always see...

You set my soul at ease
Chased darkness out of view
Left your desperate spell on m
Say you feel it too
I know you do
I've got so much more to give
This can't die, I yearn to live
Pour yourself all over me
And I'll cherish every drop here on my knees
I wanna love you forever
And this is all I'm asking of you
10,000 lifetimes together
Is that so much for you to do?
Cuz from the moment that I saw your face
And felt the fire in your sweet embrace
I swear I knew.
I'm gonna love you forever
My mind fails to understand
What my heart tells me to do
And I'd give up all I have just to be with you
And that would do
I've always been taught to win
And I never thought I'd fall
Be at the mercy of a w0man i've never been
Now I only want to be right where you are.
In my life I've learned that Heaven never waits
Let's take this now before it's gone like yesterday
Cuz when I'm with you there's nowhere else that I would ever wanna be
I'm breathing for the next second I can feel you loving me...
I'm gonna love u forever..


with love,
ibtisam...


mohd aliff rayyan..


We miss u so much..
cpatla bsar tw..
ibu n uncle erul xsbar nk bwk u jln2 ngn kmi..
hehhe,,
nnek n atok cant wait 2 c u too...

Wednesday, May 5, 2010

ct naziehah.....


i love dis gurl..
(jgn slh phm ak normal ag,bkn lessy okep)
dye la tman suka duka ak time pract..
law kne wt ppe,
i prefer ngn dye..
selesa bkrja ngn dye..
law kne mrah,msti sme2 kne mrah..
xde nk tunding jari..slah ko..bkn salah ak..
even law salah ak pn,dye xkn ckp salah ak..
msti ckp "salah ktorg"
(back up memback up la)
hahahahaha
sgt bek dye ni..
kdg2 agak mnja..agak sensitif..gile2 cm ak (bukan gila oke)..otak sme2 msuk air..agak shengal..very understandin'..gud listener..blh nk kgsi ppe..hepi sdey..
hehehe..boley dkatakan we're trying 2 mke our day blissful..
nk hilangkan tensen smasa *keje..walaopon ase cam xpnh cyes pn tme keje..
hahahhahha
kami salu wt bnd yg kmi suke..
wt mke "kiyut" gle..
kwn2 yg rpat ng ak taw la betapa "kiyut miyut" nye mke time 2..
even kdg2 ak sndri tkot nk tgk muke ak 2..
hahahaha byg la cne comelnye..
skdar utk menyeri suasana untuk kami *berdua..
(atc skrg kami b'3 je tgl pract kt cni..tp kmi salu keje b'2 je sbb yinn salu wt kje lua pjbat)
hehehehhe

Tuesday, May 4, 2010

gue rndu sama loo sume....







ak rindu korg sgt2..
xsbar nk jmp korg..
xsbar nk lpak2 ngn korg
nk glak2 ngn korg2..
ak nk korg taw ak sayang korg sgt2!!
BFF..
mmuuaahhxx!!

lalalalala hari2 kerja


waaaaaaaaaaaaaaa...sy sgt2 penat keje mggu ni..esp ari ni..1st ak blik keja lmbt ari ni sbb nk siapkan keja..wahh sgt btggjwb ibtisam..hahhaha..ak bkn sje wt bjet rjin ke ape,,ak n ziE kene check sume port straemyx kt mdf 2..
bkn skit doe..stiap port de lbey krg 269 num..dlm mdf 2 de 4 port..(269*4=1076)...penat woooo...da la kne wt satu2..xnk bg slh check..sgt2 lguh pgang telefon tester 2..
law xbgyut smpi pg pn xde lguh cm2..yela nk lnguh cne sbb pki earfon..hahhaha...try la korg bayang cne bz nya ak smpi xsmpat nk kol keMMa..*rutin harian ak kt TM 2..hahah.sory maa wt ko t'tggu2 ak kol..bkn xnk kol tp xsmpt aka xdan..hahaha..esok law sume da stel ak kol ko oke :P...





*even cne byk keje pn posing smpt je..
hahahahah..rhat otak la kte kn..
ngeh3(versi yang m*d)

Saturday, May 1, 2010

ohhh no!!!!!!




hey2..slamat dtg dan slamat m'visit belog sy yg xbpe mnrik ni..
hahahahah sgt2 low profile driku ini...da lme gle asenya ak xtch up blog ak ni..
rndu 2 mmg la rndu...tp nk wt cne mse n keadaan xm'izinkan...huhuuhu...
back 2 da story yg ak nk shre ngn u ols, OHH nOOO!! bunyii cm gempak je kn?
tp sbnrnye xdla gmpak sgt pn,,
hahahaha sje nk wt gmpak yg xjd..
FYI,skg brat ak da 5+.+....nek 3kg..ohh no!!
very unblievable..
but we've 2 blieve it..
wakakakaka!!
xpnh brat ak nek smpi cmni..
plg mximum brat ak pn dlu 5o..
hahha ramiai yg ckp brat ak ni ikot my syg mr mushriff..
btol ke syg??
xpela,,pasni kte ley jd "kapel comey" la..
korg jgn jeles plak...sbb kmi "kiyut miyut"..
hahahahahha...

atceli ak pn plik gk,,
btol ke 2 brat ak skg??
*wondering.....
bkn ak xley trma kyataan,tp ak agk xsdar dri...
yela ase cm stil KURUS..
hahahahhahah...
buny ckp xnmpk pn ak gmuk..
yela lam pic kn..
2 photo trick la...hahahaha
tp mmg btol ke ak da gmok??..
staff2 kt ofis ckp ppi ak da KEMBUNG or KEMBANG or wateva...
hahahah mmg mgrut kn??
waaaaaaaaaaaaaaa xley trma ni....


p/s:thnx 2 kemma sbb jd mdel ak..hahhahha..
mu n yang M** mmg kpel plg r0mantik..
wakakakakakakaak

im back!!!

huhuu..
kpda kwn2ku syg..
sori lme xupdate blog..
ak bz ckit..
byk hal nk ke setel bru2 ni..
now I'M BACK!!!

Monday, April 19, 2010

gift from heart...............................



i love you all..
thnx 4 da great days we spent 2gether...
i'll miss dat mments...
...abah hilmi..mama ita..SYG yoeyi..adik yiyil..
yayam syg korg sgt2!!

P/s:byk ag pic..tp xsmpt nk upload..law nk tgk,pls view my album at my FB..*wink

Tuesday, April 13, 2010

finally.............

heheheh..ak hepi gle ari ni..ak da llus test lesen moto td..officially ak da dpt bwk moto la..heheheh 2 pn law ak ade bran la..tp mcm wt mse xt'dekat ni,xmgkin kot..kne amik mse ag law nk bawak mto sorg2 n jaoh2 n jln bsar....hahhahaha...opps..sebelum 2 meh cni ak ni cte pegalaman ak td..adik kakak mcik2 pcik2 meh cni rpat2,,kte pakat dgr cte yg xbape pntg ni..hahahha...

pada suatu pg yg hening lg indah,ak dgn *besu bgun la awl gle..pada ak 6.30 pg 2 mmg awl la bg org yg ABC cm ak..motif utama bgun awl sbb tkot kne tggl ngn ckgu wan mat.,(sebenarnye tkot xsmpat nk bfes)..hahhahahaha pntg 2.....smpi kt LB 2 dkt kul 8..ktong antra org yg pling awl la smpi..huhuhuhu ble amik no giliran ak mula ase cuak..xsng dduk dwat nye..sume ase ade...aduhh....2x gak r ak g toilet..gelabah beb....turn ak no 31...ase cm cpat plak mse blalu..smpi no 27,ckgu da pggil ktorg yg turn sterusnya...t'masuk la ak..hahah tme nk tggu turn 2 boley plak ak demand2 ngn ckgu laily nk moto ex5 dream..sbb org ckp moto 2 bes bwak ble nek titi 2...hehehe dpt jgk ak moto 2...thnx ckgu laily..kmoo mmg best!!...ble da smpi turn ak,dgn lafaz BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM ak dpt wat test 2 dgn lancar..ALHAMDULILLAH.....so bg rasminya,ak da llus..heheheh

thnx 2 them...
*my family
*my sayang
*my frenz..
n xlupe pda ckgu2 LB sekalian..
wassalam~~~

Saturday, April 10, 2010

missy...........................................




sayang..
i miss u so much...
xsabar nk jmp ppa plak...
m'hitung hari ni..
hehehheheh...

i LOVE U SO MUCH!!!!!!